reklama

Svokra

Už dlhšie sa zamýšľam nad tým, aká ja budem svokra. Posudzujem len z krivých pohľadov tej mojej. HOvorí sa, že svokra a nevesta sa nikdy nezhodnú. Dúfam, že sa neurazí, ale ja na ňu za rokov mám veľmi rôznorodé spomienky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Sa podobám, že? Ten frnák!
Sa podobám, že? Ten frnák! (zdroj: www.easleys.com)

Dnes je iná. Možno za to môže jej choroba a uvedomenie si pominuteľnosti. Ale tú by sme si asi mali uvedomiť všetci. Moja stará mama, aj keď ju videla len raz, na mojej svadbe, ju vždy dávala pozdravovať. Nechápala som, prečo. Vždy som starkej hovorila, aké mi robila prieky, ako ma buzerovala za blbosti - počnúc prachom na skrini končiac tým, ako mi veselo bafkala pri deťoch. Ale starká stále: A pozdrav svokru. Je to taká správna žena…
Mnohé veci si už nepamätám, ale ako ma urazila po prvý raz, to bola sila. Bolo to na prvej oficiálnej návšteve. Začalo sa to nenápadne – s úsmevom. „Ty máš odfarbené vlasy.“ A skalný pohľad. Hovorím: „Nie, ja mám takú farbu, slnko ju vyťahá…“ „Nie, ty máš odfarbené vlasy.“ „Nie, nemám. Veď asi by som o tom musela vedieť!“ Postupne ma tak nasrala, že som od zlosti išla na vecko a tam sa vyrevala.
Keď sme sa vzali, zdedila som zákonite aj svokru. Chodila k nám ako domov, lebo to bol stále jej byt. Príšerne mi to prekážalo. Idem spať, lebo zajtra treba vstávať, a oni celá family prídu. Aj o pol desiatej. Veď čo. Akosi som to prežula. Prišli iné zážitky. Obvinila ma, že som schovala jej hoblík na kapustu. Dva roky to tvrdila. Potom zrazu bol môj muž u nich a našiel ho. Náhodou. U nej v špajzi. Potom zase ma obvinila, že som dala nášmu psovi ich ganule. Tvrdila som, že nie, lebo ani neviem, kde ich má. Ale hej, dala si mu ich. No môžem sa aj hodiť o zem, ale dodnes si myslí, že som mu ich dala. Keď som šla na výšku, a tri malé deti doma, povedala mi: „Znaš co, ja neverim, že zrobiš skušky.“
Keď som si šla po diplom, povedala mi s úsmevom: „Ja ci furt hvarela, že maš isc na vyšku!“
Na popukanie. Keď bol muž v nemocnici a ja som musela ísť do práce, povedala, že sa mi o drobce postará. Dva dni vydržala, na tretí zazerala, a potom ma obvinila, že keď prídem domov, (zobrala som si Samka na ruky a mojkala sa s ním), tak im hovorím, aby ju nepočúvali. A že ju potom ani neposlúchajú celý deň. Nakoniec mi povedala, aby som si ich brala k svojej materi (moja mama ešte chodila do práce…) Potom sa tvárila, že som si celý konflikt iba vymyslela.
Stratili sa korčule, čo som dala švagrinke, lebo mne ich už nebolo treba. Kričala na mňa, že som ich vzala. Po dvoch rokoch sa našli na pôjde. U nich. Ale kdeže nejaké: „Prepáč moja, ja som taká zábudlivá…“ Keď sme sa niekedy hádali, lebo som už nevydržala jej hlášky typu: „Ona povedala…“ (to akože ja), stále zaklincovala: „Počkaj, aká budeš ty svokra!
Pane bože, ja taká nebudem. Vymyslela som si na ňu taký pekný výraz, aby som ju mala ako osloviť: „Moja milá pani svokra…“ Najprv jej to bolo smiešne, a potom povedala, že to nemyslím úprimne.
Všetci sme nejakí, protivní, uštipační, zlí, aj dobrí. Keď k nej dnes chodím minimálne, vychádzame dobre. Stále sa pýta, prečo nechodíme častejšie. Uvedomila som si, že možno to celé, tých 15 rokov neustáleho hádania sa, vôbec nemuselo byť. Možno som mala byť zhovievavejšia. Ale dá sa to? Keď niekto vyslovene povie blbosť, a tvári sa, že je to pravda? Hádala som sa do krvi. Napopustila ani jedna. Obe sme mali svoju pravdu, aj keď ja som mala určite väčšiu:-) Dnes viem, že to bol akútny nedostatok lásky. Na oboch stranách.


Nataša Sallaiová

Nataša Sallaiová

Bloger 
  • Počet článkov:  109
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som obyčajná mama, zamestnaná, trochu trafená, nezodpovedná, a totálne sebakritická. Zbožňujem mačky, psov, a vôbec všetko, čo mi dokáže svoju lásku. Lebo všetci sme tak trochu egoisti, nie? Kto by to popieral, nemal by rád sám seba! Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáfejtónymoje šibnuté rozprávkykritikaSúkromnépoviedočky

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu