reklama

Starci sú trápni…

Blondýna. S priateľom. Čosi si prezerali, asi fotky v mobile. Sedeli na dvojsedadle. Autobus bol plný. Smiali sa. Bolo veľmi príjemné sa na nich pozerať. Ona pekná s dlhými vlasmi. On sympatický, obaja dobre oblečení. Zachytila som až dosť hlasno prednesené slová tej dievčiny, keď sa jej priateľ lúčil a vystupoval na zastávke: „Všetci rodičia sú trápni. Tvoji, aj moji. A vôbec, všetci starci sú trápni!“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (77)

Odznelo to na celý autobus. Očividne bola hrdá na svoje konštatovanie. Premkla ma akási už dávno nezažitá hanba.
Aj ja som rodič. V jej očiach – žabky chodiacej zrejme na strednú školu – som asi aj „starec“. Blížim sa nezadržateľne k štyridsiatke. Som teda trápna? Spýtala som sa sama seba. Bolo mi vnútorne zle. Už som sa nepozerala na tú dievčinu s pocitom, akí sú dnes mladí pekní (my sme nemali toľko dobrých handier, ani sme neboli takí usmiati a spokojní…) Už mi pohľad zaletel len na jej tvár, či ju to, čo povedala na „plnú hubu“, nezarazilo. Či sa náhodou nečervená… Kdeže. Kam sa podela hrdosť na rodičov? Na starých rodičov? Poznám X starších ľudí, ale takéto zovšeobecnenie, že „všetci mladí sú zlí, nevychovaní, nevzdelaní, protivní…“ som od žiadneho nepočula. Starší pán, ktorý oslávil predvčerom 87 rokov, kreslí pre mladých obrázky, píše im príbehy a rozdáva ich susedom. Obdivuje mladých, akí sú vzdelaní a praje im len to najlepšie. 
Čo je dnes trápne? Keď si mladí nevážia svojich rodičov… Dostala od nich slušné gény - vyzerala veľmi dobre. Aj oblečenie, a zrejme aj postavenie, aj vzdelanie. Asi by neboli nadšení, ak by vedeli, že ich dcérenka takto „miluje“ na verejnosti.
Moja stará mama, ľúbim ju, aj keď je už skoro päť rokov v lepšom svete, bola klenot. Najlepší človek na svete. Slovo „trápna“ som ju nepočula ani vysloviť. Koľko hodnotných starkých poznáme? Sú starci trápni? Nie, milá blonďatá dievčina. Ty si bola včera trápna. A riadne. Urazila si všetkých starcov a starenky, všetkých rodičov. A hlavne svojich.

Nataša Sallaiová

Nataša Sallaiová

Bloger 
  • Počet článkov:  109
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som obyčajná mama, zamestnaná, trochu trafená, nezodpovedná, a totálne sebakritická. Zbožňujem mačky, psov, a vôbec všetko, čo mi dokáže svoju lásku. Lebo všetci sme tak trochu egoisti, nie? Kto by to popieral, nemal by rád sám seba! Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáfejtónymoje šibnuté rozprávkykritikaSúkromnépoviedočky

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu